3 mei 2024

De oorsprong naar de huidige situatie!?

Vandaag de dag ontkomen we niet aan allerlei problemen, het lijkt wel een aaneenschakeling van zaken die ons geld kosten (verhoging belastingen, energie etc) of die ons beperkt in onze vrijheden (o.a. recht op een woning voor onze kinderen, verplichte opvang zgn. asielzoekers, opdoeken aantal pinautomaten, hoge eisen om je ouders in een verzorgingshuis te laten wonen, verdwijnen aanleunwoningen, bepaalde operaties worden niet meer uitgevoerd omdat je te oud bent en zo kunnen we heel lang doorgaan).

Hieronder proberen wij een opbouw te maken over de mogelijke wijze hoe het zich zo heeft kunnen ontwikkelen:

Na de tweede wereldoorlog lag een heel groot gedeelte van Nederland in puin. Er was een grote woningnood. Gezinnen in bepaalde grote steden zaten met vijf personen in een kamertje van 4 bij 4 meter. Voornamelijk in Rotterdam. Er heerste armoede en schaarste. Toendertijd hebben de mensen ons land – dankzij hun tomeloze inzet – weer op de rails gekregen. Voorzichtig begon er weer welvaart te komen, gezien de exploitatie van de kolenmijnen in Limburg en de gaswinning in Groningen en Drenthe. Dit is een belangrijk gegeven omdat Nederland compleet onafhankelijk zijn eigen energieleverancier werd. De staatskas floreerde en Nederland kon zich economisch ontwikkelen.

Met de Rotterdamse haven, de poort van Europa werd de ex- en import enorm gestimuleerd. Men bouwde – vooral in het Westland – enorme kassen waarin groenten en bloemen werden geteeld.

Met andere woorden: we hadden onze eigen voedsel- en energievoorziening en een perfecte geografische ligging voor ex- en import. Rond de jaren ’70 begon Nederland zich te ontwikkelen tot één van de welvarendste landen van Europa.

Iedereen profiteerde van de explosieve welvaart speciaal in de jaren daarna (er waren goede sociale voorzieningen, een goed functionerend zorgsysteem (ziekenhuis, tandarts, thuiszorg, ouderenzorg etc) Men kon een huis kopen en kreeg een hypotheek makkelijk voor elkaar inclusief extra geld voor b.v. een verbouwing en/of aankoop inboedel. Het was tot in de puntjes geregeld. Er was geld genoeg.

Mogelijk is de mentaliteit van de mensen rond deze tijd gaan veranderen. Van harde werkers, zelfstandig denkend naar een wereld van overvloed, het goede gevoel dat het allemaal normaal is wat er aangeboden wordt. Het is denkbaar dat de automatisering van o.a. de financiële wereld en de productielijnen in de industrie hierbij een grote rol heeft gespeeld.

Het lijkt alsof er een soort verstikkende deken over de normen en waarden van de vrijdenkende mens werd gegooid. Hoe dan?

De Mammoet wet werd begin ’60 jaren ingevoerd: de doodsklap van de hoge kwaliteit van het onderwijssysteem toendertijd (Nederland stond wereldwijd bekend om zijn hoge ontwikkeling en kennis van zaken). Deze wet had als doel om elk kind recht te geven op het beste onderwijs, zogenaamd om de sociale ongelijkheid te verkleinen.

Wat er echter gebeurde (dit blijkt achteraf ook opzet te zijn, maar daar komen we later nog op terug) was dat er geen LTS meer bestond, het zeer succesvolle driejarig technisch lager onderwijs (ook wel bekend als Ambachtsschool). Dit wegvallen van praktisch onderwijs betekende dat er een onmisbare schakel van technisch geschoolde mensen compleet verdween. Het Nederlandse bedrijfsleven schreeuwt momenteel om gouden handen in de techniek, in de bouw e.d.

Computerspelletjes o.a. Mario van Nintendo werden geïntroduceerd. De jeugd stortte zich volledig op dit nieuwe soort vermaak. Buiten spelen werd steeds minder interessant. Het individualisme sloeg langzaam toe. Minder samen en meer alleen voor het scherm.

De onderlinge sociale contacten werden stiekem aan minder en het saamhorigheidsgevoel veranderde langzaam naar een min of meer ik-gerichtere samenleving.

De bomen groeiden de hemel in, het geld klotste over menige plint. Het begrip huisvrouw was aan het verdwijnen en er kwamen steeds meer tweeverdieners. De “ouderwetse” opvoedingsnormen veranderden. De overheid speelde hier handig op in door voor- en naschoolse opvang op te starten. De ouders konden steeds meer hun eigen wensen en verlangens naleven. De kinderen werden voor, tijdens en na school toch opgevangen en thuisgekomen konden ze zichzelf bezighouden met o.a. computerspelletjes. En op een gegeven moment kwam de gsm er ook nog eens bij. Vandaag de dag kan het gros van de mensheid niet meer zonder gsm en lijkt deze bij heel velen aan ons hand vastgeplakt te zitten.

Al drie generaties is het proces gaande om van de samen buitenspelende, avontuurlijke kinderen een transitie te maken naar game/gsm/beeldscherm/Virtual Reality-bril binnenwereld kind. Sociale contacten met leeftijdsgenoten lopen via schermpjes. Er is een heel stuk minder persoonlijk contact.

Het is dan ook de opzet van de globalisten om de jeugd van elkaar te laten vervreemden. Denk aan de verwoestende gevolgen van de zgn. “Corona”- maatregelen: lockdowns, schoolsluiting (beeldscherm onderwijs), mondkapjes dragen, 1,5 meter afstand houden. Dit alles heeft tevens bijgedragen aan een aanzienlijk verlies aan normaal onderwijs. De kwaliteit van ons onderwijs is aan het vervagen.

Het bovenstaande is een opzet naar de uitvoering van de agenda 2030 van de globalisten (WEF). We realiseren ons dat heleboel mensen niet van deze agenda afweten en zich daardoor geen goed beeld kunnen vormen van hetgeen er vanaf het begin af aan (Covid – uitbraak) werkelijk heeft afgespeeld.

De werkwijze van de politie is ook veranderd van hulpvaardigheid naar een politiek systeem. Veel aangiftes moet men nu online aangeven; hierdoor vervalt wederom het menselijk contact. Het merendeel van de politiewerkzaamheden bestaat uit het pappen en nathouden van de problemen rond de asielzoekers. Zij worden binnengehaald om de globalistische wens om ons land te omvolken door te voeren. Het merendeel van Nederland moet allochtoon worden. De oorspronkelijke Nederlander zal op den duur verdwijnen net als de cultuur en geschiedenis.

Denk b.v. aan geen Zwarte Piet meer (sinterklaasboeken worden herschreven of weggehaald), Carnaval/praalwagens hebben last van censuur (wat mag wel en wat vooral niet meer); Zebrapaden worden regenboogpaden; negerzoenen mag niet meer vermeld worden, net als moorkoppen. En zo zijn er vele andere dingen waar je een vraagteken bij kunt zetten.

Het zou heel goed kunnen zijn dat bovenstaande gerelateerd kan worden aan een mentaliteit verandering die dus al een paar generaties lang aan de gang is. Het gemak om een apparaat voor je te laten denken (of rekenen met de calculator) is mooi, maar je denkt of bedenkt zelf niet meer. Je geeft het denken uit handen en in deze situatie zijn we stiekem aan ook beland.

De WEF denkt nu voor ons (via de regeringen waar hun leden op de juiste plek gezet zijn) om via deze wijze hun agenda 2030 door te voeren. Simpel gezegd: “ze” willen één wereld creëren waar zij aan het hoofd zullen staan. De overgebleven mensheid wordt onder de duim gehouden door middel van gedigitaliseerd geld (geen contant geld meer wat niet te traceren is), geen vrijheden meer. “Ze” creëren geplande problemen om ons bang te maken (o.a. Covid-pandemie) en daar wordt helaas naar geluisterd. Mensen geloven in een dienstbare overheid, maar deze is in Nederland verdwenen. Dienstbaar is vervangen door dictatoriaal.

Kijk vooral naar het onderwerp “Agenda 2030” op deze site, waar ook vermeld staat welke agendapunten er al uitgevoerd zijn en met welke men bezig is.

“Het is veel gemakkelijker om mensen te misleiden, dan hen te overtuigen dat ze misleid zijn” Mark Twain